Hva man trenger i hndbagasjen

Skrevet av May Hilde @ 20.02.2015. 9 kommentarer

N som skoleelever her i landet har vinterferie er det mange som har tenkt seg ut reise, og i den forbindelsen tenkte jeg dele hva som er lurt ha med seg i hndbagasjen p flyet! Enkelte ting br man styre unna, mens andre ting br du absolutt velge ha i hndbagasjen framfor i kofferten. Skarpe gjenstander, kremer og andre vsker p mer enn 100 ml br pakkes ned i kofferten om du m ha med deg det, mens tingene under kan vre greie ha lett tilgjengelig under hele reisen. Til dere som skal ut reise; ha en super tur og kos dere!

Sjekk strrelsen p kofferten
er den innenfor kravene flyselskapet har?

Pass og visum
- sjekk i god tid fr reisen at de er gyldige, det vil si at passet m vre gyldig minst6 mneder etter hjemkomst

Reisedokumenter
- flybilletter, kart, kjrebeskrivelse til hotell/leilighet osv.

Lommebok
- med kredittkort og lokale valuta, i hvert fall til de frste dagen (leilighet, mat,drikkevarerosv.)

Headsett
- tidsfordriv

Kortstokk
- plutselig m du vente flere timer p flyet, leiebil e.l.

Bok
- tidsfordriv

Litt snacks
- det som selges p flyet pleier som regel ha en ganske stiv pris

Kamera
- s har du kontroll p hvor det er
- hvordan det blir behandlet
- du er alltid klar til ta bilde

PC
- om du trenger det p reisen br du ha den i hndbagasjen
- ta med den som veier minst og tar minst plass

Antibac
- etter toalettbesk og fr mltider

Tyggis
- om du sliter med dotter i rene under flyturen, eller bare vil ha noe tygge p

Lader til alt det elektriske du har med deg
- mobil,PC, kamera,spill osv.

Reiselader
- kjedelig g tom for strm mens familien str foranColosseum og poserer

Adapter
om du trenger det dit du reiser

Klr til et par dager fram i tid
- i tilfelle kofferten ikke ankommer som planlagt

Toalettsaker
- tannbrst, tannkrem, munnskyld, hrbrste, body lotion, tampong/bind, shampoo, balsam, spe, sminke, lipsyl
- OBS! husk at du kun kan pakka med 100 ml-flasker med vske, ha gjerne en liten brdpose rundt flaskene for unng lekkasje

Toalettrull
- du kan vre s uheldig komme til en leilighet uten det
- kommer du sent kan det vanskelig finne en dagligvarebutikk

♥ Pute, nakkesttte eller teppe om du bruker det
- gjerne noe som er lett og ikke tar mye plass

Vannflaske
-dette br kjpes etter du har gtt gjennom sikkerhetskontrollen

Badety og hndkle
- om du vil dra p stranda eller sole deg med en gang du kommer ned

repropper
- om du har vanskelig for sovne
- folks snorker, biler suser forbi hotellrommet osv.

Sjekk vekta p kofferten
-mot hvor mye det er lov ha med som hndbagasje med det flyselskapet du bruker
- kjedelig mtte betale noen hundrelapper ekstra for sjekke inn kofferten

Medisiner
- om du har noen livsviktige medisiner kan det vre lurt ha med i hndbagasjen
- OBS! sjekk med flyselskapet hva som er lov og ta med dokumentasjon/resept p dem

#hverdag #reise #ferie #fly #flyselskap #hndbagasje #pakke #liste #huskeliste #tips #syden #weekend #trip #by #city #utflukt #koffert

Madame Tussauds London - bildedryss

Skrevet av May Hilde @ 04.08.2014. 2 kommentarer

Det er snart en mned siden jeg var p Madam Tussauds sammen med mine to sstre i London, og tenkte derfor det var p tide dele noen bilder med dere! Det jeg husker aller best var kjelleren, hvor man kunne g gjennom "Scream". I Selve Madame Tussauds gr man liksom en vei gjennom hele bygget, og siden vi ikke visst stort annet gikk jo vi inn i denne Scream-kjelleren, ble tilbudt "rmme". Her ble vi stende i k og ble fortalt at det vi om f strakser skulle g inn i var en gang med ekte skuespillere, ikke voksdukker, da begynte i hvert fall jeg lure litt p hva vi faktisk stod i k for vre med p. Men det er noe av det gyeste, og skumleste, jeg noen gang har vrt med p! Jeg hylte s jeg fikk vondt i halsen og jeg gikk s fort jeg kunne uten g p de foran meg, mens zombienekom etter oss, pustet oss i nakken, skrapte ting langs gulvet og hoppet i ansiktet p oss. For en opplevelse! Det var jo morsomt se alle voksdukkene, men Scream var uten tvil hydepunktet!

#MadameTussauds #London #voks #voksdukke #kjendis #sster #ferie #sommer #sommerferie #hverdag #Marvel #moro

Sightseeing i London

Skrevet av May Hilde @ 18.07.2014. 5 kommentarer

Den tredje dagen vr i London begynte med en aldri s liten tur gjennom Hyde Park; nydelig terreng, flotte fontener og porter, ste ekorn og forskjellige andre dyr som lp og flakset lykkelig rundt i parken. Jeg fikk skikkelig filmflelseda vi gikk rundt og kikket, det hadde vrt s romantisk sammen med Kai Henning! Etter en liten rundt i parken klarte vi komme oss tilBuckingham Palace, og ble mtt av en stor folkemengde samt flere politimenn som dirigerte vei for oss. Vi skjnte ikke helt hva som skulle skje, eller hadde skjedd, men noe mtte det tydeligvis vre! Og etter noen minutter med venting, selv om vi ikke ante hva vi ventet p, kom det frst to politihester, deretter kom garden (?) med hvite hjelmer marsjerende mens de trommet og blste litt, og til slutt marsjerte garden med bjrneluer forbi. Mens vi ventet og likevel ikke gjorde s mye, fikk vi noen til ta bilder av oss - noe som ikke var s lett som enn skulle tro! For de av dere som ikke vet at er kamera fokuserer, kan det selvsagt vre litt vanskelig vite at du m trykke helt til bildet er tatt og ikke bare til du har ftt fokus. Hehe, men de fikk det til da, og vi ble fornyd med mange av bildene!

Etter en liten time hos Dronningen tok vi undergrunnsbanen tilLondon Bridge. Vi gikk en liten tur over broen, fikk i oss noe mat p andre siden og dro deretter videre til Madame Tussaud. Selve Madame Tussaud-turen velger jeg lage et eget innlegg om, for unng at dette blir enda lengre! Men jeg kan rpe s mye som at det er verdt turen innom, de har noe for en hver smak! Etter tre timer med voksdukker, tok undergrunnsbanen oss med til London Eye og Big Ben enda en gang, i dagslys denne gangen. Mens vi knipset noen bilder av bde pariserhjulet, klokken og oss tre, begynte det nrme seg middagstid og vi ble alle enige om dra p Friday's. Jeg bestilte Quesadilla, noe jeg s si alltid har om det er p menyen, men det var ikke like godt som det pleier. Neste gang gr jeg for Spareribs, de skal visst vre kjempegode p Friday's med den spesielle Jack Daniels-sausen deres. Jeg hadde ogs to alkoholfri drinker til maten, de smakte utrolig godt, men da drinkene begynte g mot slutten ble de begge veldig uttynnet. Da maten var slukt og vi var mette og gode, kunne vi rulle ut i gatene og fortsette sightseeingen til siste stopp; Chinatown. Jeg vet ikke om den gata har det navnet, men det s n i hvert fall snn ut, hehe. Her var vi kun et par minutter, bare for se liksom, og det var jo moro det. Dagen avsluttet vi p hotellrommet med forskjellige filmer mens vi gjorde oss klare for kvelden, TV er jo engelsk i England og det var derfor lett forst hva som ble sagt nr programmene ikke var tekstet.

#London #LondonBridge #BigBen #MadameTussaud #LondonEye #sightseeing #hverdag #ferie #sommer #sster #mat #venner

Andre dag i London

Skrevet av May Hilde @ 12.07.2014. 4 kommentarer

Lrdagen gikk stort sett p shopping i Oxford Street, hvor kortet fikk kjrt seg hardt! Tror det ble 20 minutter jeg stod ventet p Primark mens kassereren slo inn alt jeg hadde plukket med meg, heldigvis er prisene rimelige der og jeg klarte presse alt ned i to store poser! Lunsjen vr ble p Subway, hvor de ikke hadde taco-menyen jeg alltid pleier ha, og jeg endte derfor opp med et biffsmrbrd som faktisk var ganske godt. Etter lunsj tok vi en velfortjent dessert p Starbucks. Det ble Mocha Cookie Crumble Frappuccino p meg, med kaffe denne gangen faktisk, og selv om jeg normalt sett ikke liker kaffe var det veldig godt i denne.

Senere p dagen tok vi undergrunnen til musicaldelen av London for se Mamma Mia, for et show! Jeg hadde egentlig ikke s mange forventninger for hvordan det kom til vre, men uansett hvor store forventningene var s gikk det over dem alle! Da musicalen begynte g mot slutten var det noen middelaldrende damer p raden foran oss som virkelig var kommet i stemning, de sang og hoppet s hele balkongen ristet. Med andre ord var det knall bra! Kunne godt tenke meg g p enda en musical mens vi var i London, gjerne Mamma Mia om igjen, men med en konomisk grense ble det bare den ene forestillingen.

Fr vi dro tilbake til hotellet var vi en rask tur ved Big Ben og London Eye, for se hvor vakkert lyset er om kvelden.

#London #LondonEye #BigBen #MammaMia #musical #musikal #hverdag #ferie #reise #venner #sster #shopping #Starbucks #storby

Frste dag i London

Skrevet av May Hilde @ 10.07.2014. 7 kommentarer

Fredags ettermiddag for snart en uke siden satt jeg i bilen sammen med mamma, pappa, Ingrid Helene og Ida Kathrine p vei til Sola for ta flyet ned til London. Med ei storesster som har reist litt rundt, tok det ikke lang tid fr bagasjen var sjekket inn, vi var gjennom sikkerhetskontrollen og satt klare p flyet med en magen stappfull av livlige sommerfugler. Det var frst da det gikk opp for meg at jeg skulle reise til et annet land, uten mamma og pappa. Jeg har selvsagt reist p klasseturer og vrt med ei venninne til syden fr, men dette her var liksom noe annet. Denne gangen var det bare oss sstre p tur, helt for oss selv - det var bde deilig og skummelt. Etter ca. to timer p fly (Norwegian hvis noen skulle lure) fikk vi tak i koffertene, slukt noe mat fra M&S Simply Food og satte kursen videre mot togstasjonen som var i samme bygg. Der var i hvert fall jeg glad for ha med storesster som fikset billetter til toget og undergrunnsbanen og ledet vei under jorda til dit vi skulle. Da vi tilslutt kom oss til hotellet, var det rett i seng for vre opplagte til morgendagens shoppingmaraton!

#reise #ferie #London #2014 #sster #moro #hverdag #fly #tog #undergrunnsbane #kollektiv #transport #venner

If I ever went to ... Australia

Skrevet av May Hilde @ 09.03.2014. 2 kommentarer

Hvis jeg noen gang dro til Australia, ville jeg...

♥ Sett operaen i Sydney

♥ Dykket i korallrev

♥ Dratt p tur i regnskogen

♥ Sett villdyrene som hrer til der nede, som krokodille, slange, edderkopp, kenguru, koalabjrn osv.

♥ Beskt "Summer Bay", der Home and Away blir spilt inn, om det er mulig

♥ Kjrt p tur til Uluru / Ayers Rock

♥ Prvd meg p surfing

♥ Beske Madame Tussauds Sydney

#reise #ferie #Australia #surfe #surfing #fjell #tur #dyr #strand #opera #voks #museum #bygning

//Kommenter her

Hva har du tenkt gjre i juleferien?

Skrevet av May Hilde @ 04.12.2013. 0 kommentarer

Det har jeg egentlig ikke tenkt s veldig mye over, skal ikke noe spesielt liksom. Blir vel se p julefilmer, vre med kjresten, familien og venner, jobbe litt, kjpe og pakke inn de siste julegavene, spise masse god mat og julekaker, og bare nyte fridagene! Julefilmer hper jeg det blir mye av, de er s koselig! Hjemme alene (1-4), Julenissen (1-3), Polarekspressen, Reisen til julestjernen, Tre ntter til Askepott, Snowglobe, Barbie Ntteknekkeren osv. For meg er det fortsatt over to uker til ferien, men jeg vil p forhnd nske dere alle en fantastisk juleferie! Har dere noen spesielle planer?

#jul #julefilm #film #ferie #juleferie #kjreste #familie #venner

Frste dag i Kroatia

Skrevet av May Hilde @ 09.10.2013. 4 kommentarer

Klokken 06.00 gikk alarmen, og det var tid for oss st opp og komme oss avsted til flyplassen. Etter nesten to timer i bil var vi framme, og der ble vi mtt av en nydelig soloppgang! Det var fantastisk reise i det vret - kaldt, men vakkert. P flye bestilte jeg en cheesburger, for den s jo s god ut i brosjyren. Men da jeg fikk den, var den ikke pakket helt slikt jeg hadde sett for meg, og smaken minnet nesten litt om kattemat. Ellers fikk jeg vd litt p mine tegneskills, eller ikke? lande i syden til regn var jo ikke s veldig oppmuntrende, men av en eller annen grunn likte jeg meg der likevel. Vet ikke om det var lukten, temperaturen eller kanskje noe helt annet? Jeg likte meg i hvertfall i det landet! Vi tok flybussen inn til sentrum, hvor jeg fant en rd iste - nam! Den smakte litt som FUN light sin skogsbr saft.

Videre fra busstasjonen kom vi oss fram til leiligheten p s si frst forsk. Vi bodde i verste etasje i den gule leiligheten dere ser nedenfor. Mens vi vandret rundt i byen fant vi ut at alle har en eller flere typer frukttre i hagen, vi hadde kiwitre - sweet! Men da vi hadde ftt satt fra oss vr bagasje i vr leilighet, var det vider til tante Jannes leilighet. For s ta turen til et senter for handle litt mat, og selvsagt klr! Jeg fikk svidd noen penger der ja, skal se om ikke jeg fr laget et innlegg om innkjpet en dag.

Da vi begynte bli lei av handle, tok vi bussen inn til Gamlebyen for finne noe spise. Valget falt p en restaurant som heter Groppo. For meg som gr p kokkelinja, var det veldig moro spise der fordi servitrene var ordetnlige- slik vi lrer p skolen. De hadde veldig god mat der, men brukte litt lang tid p tilberede den. Som dere ogs kan se p bildet under, hadde jeg eplejuice, dette kommer dere til se igjen fra denne turen! Og det jeg spiste var indrefilet av svin med purrelkpur og kirsebrsaus - h for en nydelig saus! Da vi alle var mette og gode, mtte vi jo finne noe dessert p veien hjem. Og da ble det is til 7 kn per kule.

Leiligheten vr, hele verste etasje

Kiwitreet som hrte til det huset vi bodde i, fikk ikke smakt p de

Druer hos noen naboer

Granateple, noe nesten alle hadde i hagen!

Tor Henning og Ingrid Helene har ftt internett og surfer som bare det fr det er ut dra igjen

Der vi handelt kunne man kjpe trket maiskorn (popcorn) i lsvekt, litt stilig det da

En ost og vin-disk mtte de selvsagt ha, hehe

Gamlebyen

#ferie #reise #mat #is #Kroatia #shopping #syden #familie #fly

Sauda-stopp i to dager

Skrevet av May Hilde @ 06.10.2013. 2 kommentarer

Som jeg nevnte i forige innlegg, var vi i Sauda i to dager fr turen gikk videre til Kroatia. I Sauda ble vi godt tatt imot med bde krabber og nydelig eplekake med krem. Sdagen stratet med en fantastisk sndagsfrokost, etterfulgt av en litenomvisning i Sauda, opp i fjellet og ned i daler. Vi dro frst opp til alpinannelgget, og det var jo litt spesielt med tanke p at det ikke var sn. Vi fikk hvilkelig sett Saudas nydelig natur i hstens farger! Kunne godt tenkt meg hatt hytte opp i fjellene der, for en flott natur!

Da sndagen gikk mot slutt kom tante Janna, Terje-Andr, Tor Henning og Ida ogs, og da ble det servert taco etterfulgt av tilslrte bondepiker jeg hadde prvd laga tidligere den dagen.

#mat #dessert #familie #natur #foto #bilde

Biltur p severdighetsvei til Sauda

Skrevet av May Hilde @ 05.10.2013. 4 kommentarer

P denne tiden, siste lrdag satt jeg i bilen p vei til Sauda. Der skulle vi sove over hos mammas tvillingsster og hennes familie, fr vi tok turen videre til Kroatia p mandag. Men veien dit gikk ikke s rasktsom det den egentlig skulle. Kanskje noen av dere har ftt med dere bilbrannen i Byfjordtunnelen i Randaberg? Det fikk i hvertfall vi med oss! Noen kilometer fr tunnelen ble vi kjrt forbi av brannbil, sykebil, legebil og politibil, fr vi tilslutt kom til tunnele og ble stende i k. Etterhvert som vi stod der lette vi rundt p nettaviser om hva som hadde skjedd, og da vi fant ut at det var en bil som brant inni tunnelen bestemte vi oss for ta en annen vei. S da ble det bl.a. ferje til Tau, og 2 timer ekstra i bil... Men vi kom oss i hvertfall trygt fram, og fikk sett en fantastisk natur mens vi kjrte p serverdighetsveien til Sauda.

#ferie #reise #tur #bil #biltur #Norge #Norway #vei

Hjemme fra Kroatia!

Skrevet av May Hilde @ 05.10.2013. 2 kommentarer

Begynner bli noen timer siden vi kom hjem n, men jeg har alts vrt i Kroatia i Zadar de siste fem dagene. De fem dagene har besttt av litt shopping, mye god mat, litt bading og soling og mye bilder! S jeg har en hel jobb foran meg med g gjennom alle bildene, for finne blinkskuddene til dere! Akkurat n sitter jeg laster inn alle bildene p dataen, og det tar sin tid... S bildene fra turen kommer ikke fr i morgen, tidligest. Jeg har vrt oppe i s si 20 timer n, s begynner kjenne at yelokkene faller igjen. Har i grunnen vrt deilig med en skikkelig ferie! Ikke bare fra skolen, men fra jobb og blogg ogs! Men p mandag blir det tilbake for fult! Denne uka som kommer blir det mye jobbing, i tillegg pner vi restauranten p skolen! Kom gjerne innom p Lister ideregende skole, studiested Kvinesdal onsdag klokken 12.00-13.00, der blir det servert en 3-retters middag m/kaffe for kun 100 kr! Men tilbake til turen, den var helt enkelt kjempeflott! Tusen takk til mamma, pappa, Ingrid, Ida, tante Janne, Terje-Andr og Tor Henning for disse fem flotte dagene! Da vet dere i hvertfall hvorfor jeg ikke har blogget noe de siste dagene, og dere kan se fram til innlegg om turen!

#ferie #reise #Kroatia #Zadar #sol #solnedgang #familie #tur #foto #bilde

Fiskespa i Spania

Skrevet av May Hilde @ 29.09.2013. 1 kommentar

I lpet av Spania-turen var vi vel hadde fiskespa to ganger. Det var i grunnen veldig moro, og gjorde ikke vondt som jeg tidligere har blitt fortalt. Du kjent bare litt smklyping av og til, og ellers var det veldig behagelig! Det er ikke sprsml om jeg skal gjre dette igjen!

Kan vre det kommer flere bilder, siden jeg ikke har ftt gtt gjennom alle enda.

#fiskespa #Spania #reise #ferie

The beach in Spain

Skrevet av May Hilde @ 22.09.2013. 2 kommentarer

Denne strande l noen hundre meter nedenfor leiligheten vr, men vi var der kun n gang. Rundt en liten fjellkant til hyre, l det en nudiststrand - der var ikke noen gang, hehe. Denne stranda l rett ned for hovedveien, men likvel hrte vi ikke noe til den der vi l steikte i sola. Mens vi l der kjpte vi oss en smoothie hver, men de hadde rent sukker i - noe som ikke helt falt i smak for min del. Men ellers var det en helt greit dag p stranda sammen med mamma, pappa og Ingrid♥

// Topp - Stradivarius // Kortbukse - Cubus // Sko - H&M // Smykke - gava fra kjresten //

#ferie #reise #Spania #Malaga #outfit #antrekk #strand #beach #smoothie

Koffertpakking til flytur

Skrevet av May Hilde @ 13.09.2013. 6 kommentarer

Nr man reiser med fly, kan pakking av kofferten vre litt vanskelig. Man m tenke p vekt, strrelse og hva det faktisk er man pakker med seg. Hva tillater det flyselskapet du skal fly med? Noen tillater en god del, mens andre er veldig strenge. Ryanair er blant dem jeg vil si er strenge nr det kommer til bagasjen, mendet er selvsagt en grunn til det. P grunn av de lave prisene regnes kunn hndbagasje per person med i prisen, dersom du trenger en koffert (strre enn kabinkoffert) m du betale et tillegg, selv om det er ikke veldig stort. S vr nye nr du mler den - side, lengde og bredde!

Nr strrelsen er i boks, m man ogs tenke p vekten. Hvor mye har du som passasjer lov til ta med deg p flyet? P Ryanair, som vi har flyet veldig mye med, kan man ha med seg 10 kg i hndbagasje. Og da kan det jo vre lurt tenke p vekten p selve kofferten ogs. Jeg har sett noen kofferter som veier s mye som 4,5 kg, og det er bare for kofferten alene! Da fr du jo bare 5,5 kg p klr og diverse! Og for vre sikker p at vekten stemmer, kan det vre lurt veie den p minst to forskjellige vekter (dersom du har muligheten til det). Og dersom du skulle komme p flyplassen og finne ut at kofferten er for tung, er det jo ikke verre enn kle p seg litt!

S har det jo noe si hva vi har i kofferten ogs, man kan ikke ta med seg hva som helst opp i lufta! Spesielt kabinkofferten har begrenset det med lovlige flygjenstander! Ingen kniver, sakser, barberblader, store flasker med vske, ogs videre og videre! Med Ryanair kan vi i hvertfall kun ha 5 flasker som rommer maks 100 ml vske i hver. Og har du for mye, kan du g legge det i bilen, ellers tar de det. Derfor kan det jo vre lurt ta med seg minst en ekstra tom flaske (maks 100 ml), som du kan fylle med den eventuelle vsken som var i en for stor flaske. Bare husk les gjennom reglene nye nr det kommer til hva du kan og ikke kan ha med deg i kofferten, det er utrolig kjipt mtte st der p flyplassen kaste en haug med ting!

Uansett om du har en ekstra koffert eller bare hndbagasjen, kan det vre lurt ta med det aller ndvendigst med seg i hndbagasjen. I tilfelle kofferten skulle forsvinne, br du vre "utstyrt" til klare deg et par dager. Til du fr kjpt inn mer klr eller hva det mtte vre som du hadde i kofferten som forsvant. Pakk med deg tannbrsten, ett sett eller to med klr, mobillader, penger, osv.

Nr du skal hjem igjen, kan det godt hende du har handlet en del. Og hvis du da sliter med f plass til alt, kan du frst begynne med ta ut de plagene som tar strst plass og g med nr du reiser. Nr de er valgt bort, men du likevel ikke har plass, kan du prve rulle klrne og tette alle "hull" i kofferten med dem - press det godt sammen s blir det som regel plass! Og hvis du har tenkt deg noe fra TaxFree'en, vent med det til du har landet. S slipper du mtte presse det g i kofferten som mest sannsynlig allerede er overfull!

#reise #fly #koffert #ferie

Handletur p Eroski i Spania

Skrevet av May Hilde @ 05.09.2013. 2 kommentarer

Etter noen minutt i leilighetenble vi ndt til finne en dagligvarebutikk for kjpe noe mat. Og den enkleste mten gjre det p, fant vi ut var dra p shoppingsenteret i nrheten. Men fr vi kom oss s langt, begynte leiebilen mase etter bensin! Og da vi svingte inn p bensinstasjonen, kom de ansatte s si lpende for fylle for oss - moro ha vrt med p det! Nr tanken var full, kunne jakten p kjpesenteret begynne! Heldigvis tok det ikke alt for lang tid og bensin p finne de rette avkjrselene. Og da vi kom inn p senteret ble vi frst mtt av en st, liten blomsterbutikk og en rosa donut disk i inngangspartiet mellom parkeringshuset og selve senteret. Da vi var kommet forbi dem, fant vi en grei butikk vi kunne kjpe - alt! Vi fant Eroski, en stor butikk som kan minne litt om Bilka for dere som har vrt der. De hadde alt! Mat, leker, mbler, solkrem, klr - alt mulig!

P Eroski veier man selv frukt og grnt, s slipper de ansatte g rundt og huske alle nummerene

De hadde store avdelinger med ... alt!

Det som ble med oss hjem den dagen

#Spania #ferie #reise #shopping

//Kommenter her

Leiligheten vr i Fuengirola (bildedryss)

Skrevet av May Hilde @ 22.08.2013. 4 kommentarer

Lrdags ettermiddag (27.08.13) kom vi frem til leilgheten jeg hadde funnet fr vi reiste. En firemannsleilighet med felles basseng til den "blokken" vi bodde i, og private solsenger som hrte til de forskjellige leilighetene. Den l ganske nr stranden, kun en liten gtur ned en sti. Leiligheten hadde en hel perm med informasjon om plassen og omrde rundt der vi skulle bo en uke - utrolig greit! Da vi hadde kommet oss inn i leiligheten og ftt "prvd den ut" litt, tok vi turen til Eroski, en stor alt-mulig-butikk som i grunnen kan minne litt om Bilka. Tror det var frste gang vi hadde aircondition, men likevel tror jeg ikke vi brukte den mer enn 2-3 ganger. Det var ogs hndkler, sengety og vaskemaskin i leiligheten, s vi slapp dra det med oss fra Norge! S dersom dere selv lurer p leie der, kan dere trykke inn p annonsen HER.

Kan jo begynne med utsiden

Det var ikke faste parkeringsplasser, s det var ikke alltid like lett finne en ledig de kveldene vi kom tilbake litt sent

Rommet til Ingrid og jeg♥

Da mamma sa vi mtte bli enige om hvem som skulle sove hvor, var ikke akkurat det et veldig stort problem! Ingrid ville sove oppe, og jeg ville ha dobbelsengen!

Pulten vr og dataen jeg fikk lve av Kai Henning ♥

Bade vrt (vi hadde en bitte liten dusj hvor vannet skrudde seg av nr du prvde snu deg, s vi lnte mamma og pappa sin dusj)

Rommet til mamma og pappa

Stort lager med hndkler ♥

Deres bad (med bl.a. badekar som ikke ble med p bildet)

Stua fra gangen

Stua fra verandaen

Kjkkenet, selv om det var litt lite kunne jeg i grunne tenkt meg hatt noe lignende ♥

Verandaen med fin utsikt ♥

Inn til bassenget mtte man ha kode, og det er vel kanskje ikke s veldig vanskelig se hvilke knapper som blir brukt mest?

Stien ned til strande

#Spania #ferie #leilighet #sommer

Dagstur i Malaga

Skrevet av May Hilde @ 10.08.2013. 1 kommentar

Etter en god natts svn p hotell, var vi klare for en liten dagstur i Malaga fr vi kjrte til leiligheten. Vii dro frst til katedralen som l rett bak hotellet vrt. Da vi kom inn stod det et forbudtskilt for foto, men da vi nesten var ferdig med runden der inne vi s et annet skilt hvor det stod vi ikke kunne bruke blits Med andre ord, vi kunne alts ta bilder. S da ble det en ny runde p oss som skulle ta bilder. Ellers gikk vi litt i ggata, handlet litt og s p en mann som fingermalte bilder - stilig! Da klokken nrmet seg tiden for dra videre til leiligheten, stoppet vi p Gorki for f i oss litt mat. Tror nok det er frste og siste gang jeg spiser der, servicen var ikke akkurat p topp. Forhpnetligvis harr ikke det vrt likt for alle beskende. Men mer om det kommer i innlegg Mat i Spania. Da vi etter lang tid hadde spist oss ferdige der, gikk vi tilbake til hotellet som hentet bilen for oss. Og kan jeg, som stolt kartleser, si at vi fant fram til leiligheten p frste forsk!

il

#ferie #Spania #Malaga #shopping #mat #reise #fingermaling

//Kommenter her

Spania - frste natten p hotell

Skrevet av May Hilde @ 08.08.2013. 2 kommentarer

Jeg har som sagt vrt i Spania i over en uke, og for at de dagene skulle g opp med leiligheten, ble det hotell p oss den frste natten. Vi boddet p et hotell som het Hotel Don Curro, i Malaga. Hotellet vrt l rett ved ggata, s det tok ikke lang tid fr vi fant noe bruke penger p. Vi hadde valgt en enkel og billig lsning som gikk ut p at vi alle fire skulle sove p et rom, og dette hatte hotellet ordnet ved sette inn to ekstra senger i en suit. S da ble det en vinn-vinn-situasjon for alle! det var to segner i stuen, og et soverommet med dobbelseng, mellom de rommene var det en gang med et stort garderobe skap og et nydelig bad. Hotellet hadde ogs folk til parker bilen for deg, s alt du trengte gjre var stoppe utenfor hotellet med bagasjen. Det var i grunne veldig greit starte frste morgen av ferien p hotell, det er s deilig st opp til hotellfrokost!

Frokostrommet, nydelig mbler med et koselig preg

Disse bollene var utrolig gode!♥

Tffeste toasteren jeg har sett! Man la brdet der hvor dere ser det glder, ogs kom det ut i det lille rommet under

Frokosten min bestod av ett rundstykke med skinke, en croissant, en av de deilige bollene, vannmelon, ferskenjuice og varm sjokolade♥

#ferie #Spania #hotell #syden

Hjemme fra Spania!

Skrevet av May Hilde @ 06.08.2013. 3 kommentarer

Natt til mandag kom jeg hjem fra Spania, da hadde jeg vrt der siden fredag 26. juli. Jeg har tatt et par bilder, men isteden for g for den vanlige metoden ved skrive om hver dag, tenker jeg skrive om hver ting vi gjorde. Tur til Gibraltar, antrekk, innkjp, tur i delfinpark osv. Har hatt en fin uke, og litt farge har jeg ogs klart f! I gr var jeg med Kai Henning hele dagen, har savnet han s var godt f vre litt med han igjen ♥Da jeg kom hjem var det tordenvr og vi ble ndt til dra ut internetten, derfor kom ikke dette innlegget fr i dag. Ellers vet jeg ikke nr innleggene fra Spania kommer, siden det er s mange bilder jeg m g gjennom! Men de kommer, s det er bare flge med!

#ferie

SPANIA - mandag 06.08.12

Skrevet av May Hilde @ 28.10.2012. 9 kommentarer

Hjem til Norge! Da vi endelig fikk pakket oss helt ferdig og ut av huset, lp vi ned til bussstoppet med hver vr hndbagasje og en stor koffert med ting vi hadde kjpt. Selvsagt var det ikke plass i skyggen der vi stod ventet p bussen, s vi stod der i sola og ventet samtidig som vi spiste som noen galninger for bli kvitt all maten vi hadde kjpt de dagene vi var i Spania. Men 10-15 minutter etter bussen egentligskulle ha kommet satt vi fint i airconditionen og kunne slappe av en times tid. Men nr den timen var over, mtte vi lpe videre til neste buss som skulle til flyplassen. Denne bussen hadde internett (tror det er den frste bussen jeg har vrt p med internett) s da prvde jeg legge ut et innlegg til dere, men akkurat da jeg skulle laste det opp var vi framme p flyplassen og internetten kjrte avsted. Men det tok ikke lang tid fr vi s at tiden ikke var p vr side n heller, vi lp videre til der hvor vi skulle levere fra oss kofferten. Den ken var som vanlig lang og tok all tiden vr. Og da endte vi opp med lpe enda en gang, denne gang for komme oss p flyet. Heldigvis for oss hadde vi betalt litt ekstra for kunne vre blant dem som kommer p frst (priority pass), s vi gikk rettforbi denne ken og kunne endelig slappe helt av og nyte turen hjem.

Morgenutsikten fra balkongen ved rommet tilIngrid og jeg

Og med tretimer p flyet blir det jo noen flybilder

Enda litt mer tidsfordriv p flyet; fikk vdlitt til mopedteorien, men mtte jo gjre noe som var gy og s da ble det litt Fruit Ninja

Og dette m vre den ekleste maten jeg noen gang har ftt p fly, ikke det at maten p fly pleier vre i den beste klassen, men denne retten topper alt!

SPANIA - sndag 05.08.12

Skrevet av May Hilde @ 08.10.2012. 1 kommentar

Siste dagen i varmen, det skal nytes! Etter frokost var det rett ned p stranda for styrke brunfargen en siste gang. Men ligge i sola hele dagen blir for varmt, selv med den stekre vinden ble det for varmt! Sjen ble jo pvirket av denne vinden, og blgene klarte lett dra oss med ut. S vi fikk beskjed om passe p hverandre, telle hodene p hverandre. Bikinine ble fylt med sand og lungene med vann.

Lure meg fant ut at siden dette var sistemuligheet for bli brun "trengte" jeg ikke solkrem, tror kanskje jeg brukte solfaktor 10 p skuldrene, fjeses og andre plasser jeg pleier bli solbrent. Som dere kanskje har forsttt gikk ikke dette helt som planlagt, ikke det at planen min var direkte lur... Klarte bli solbrent p fttene av alle ting!

Da solen var gtt ned, dro vi igjen ned p Eclipse. Denne gangen hadde jeg en rekesalat til forrett, kyllingfilet til hovedrett (?) og karamellpudding til dessert. Og hvis noen av dere har vrt i Spania vet dere kanskje at noen restauranter har en "avslutnigsdrink" (om jeg kan kalle det det) etter man har betalt, p Eclipse fr man hvertfall det.

Fikk ogs lekt meg litt med kameraet den dagen...

SPANIA - lrdag 04.08.12

Skrevet av May Hilde @ 12.09.2012. 10 kommentarer

Lrdagen var ogs marked dag! Men vi hadde liksom sett alt fr, det var s si sammen utvalgi Caleta de Velez som i Torre del Mar (der vi var p marked p torsdagen). Men fikk kjt to sm ting da, var ikke s veldig shoppesyk i og med at jeg hadde brukt opp pengene mine...

yenskykke til Malene ♥

To armbnd til meg selv

Men da vi hadde gtt gjennom markedet, ikke var det s voldsomt stort heller, tok vi turen innom et bakerifor se om de kanskje hadde en "kake" til meg siden ejg hadde bursdag dagen fr. Vi fant ikke noen kake, men muffins hadde de!

Disse var bestilt, men de fortalte oss at hvis vi kunne vente litt kunne depynte en lik til meg (Ingrid fikk ogs en som det stod "13" p).
Slik s min ut da, men den var skikkelig trr...

Bakeriet hadde ogs noen stilige "blomster"...

Det er muffins!

Senere p dagen tok vi turen inn til Torre del Mar, for ligge litt p stranda fr vi skulleta "beina fatt" ogsykle litt.

Da vi var ferdigep stranda gikk vi gjennom et litebymarked for komme til syklene, jeg kjpte noen ankelkjeder til Malene, Malinog meg og et smykke. Legger ut bilder av dem senere. Men svar det disse syklene Ingrid hadde gledet seg s til! Vi syklet en 4-manns sykkelfrste og andre ret i Italia og vi i familien likte det egentlig veldig godt. S nr vi fant det i Spania var det jo en selvflge at vi mtte sykle litt der g, den eneste forskjellen var at det n var en sykkel med plass til seks.

Jeg fikk prvd styre litt, men passasjeren ble s nervse at det kun ble et lite stykke.
Etter en time med sykling var vi allesultne, og da var jeg s flink som klarte finne fram til en restaurant vi hadde syklet forbi tidligere den kvelden - hvor det var mange spanjoler (han vi leide av hadde fortalt at det var lurest g en plass hvor spanjolene spise, da ble vi mest sannsynlig ikke matforgiftet).

Fernando, en fullstappet rataurant med ikke fult s god mat - m nok si at jeg liker bedre italiensk mat!

Vi stod ventet p et bord i 5-10 minutter tror jeg!

Slik s tatoveringen ut den dagen

Minner om sprsmlsrunden HER! Spr i vei om alt og ingenting, jeg svarer rlig p det som er passende!

SPANIA - dagens innkjp 03.08.12

Skrevet av May Hilde @ 26.08.2012. 18 kommentarer

Alt dette er kjpt p Primark til en grei sum. Primark har nok hoppet opp p frsteplass over mine yndlingsbutikker! Har skikkelig lyst til reise til London for handle der, men tror ikke lommeboka har like lyst...

Et utrolig deilig sjerf;

Noen par med sokker, betalte kun 7 euro for alle!

Treningssko;

Vanlige sko;

En helt enkel topp;

Bikini;

Bikini, dere kan vel tenke dere hvor godt kamuflert jeg er med den p hehe xP

T-skjorte til Kai Henning :-)

Litt drlig bilde, men en 50-/60-talls kjole (er ikke s flink p de der rstallene, men tror det er noe slikt);

Dette er faktisk en kjole dette g. Enn kan jo si den er romslig og god!

Helt enkel genser;

Genser;

Treningstights;

Skjorte;

Bluse;

Veske - bruker denne p skolen, men glidelsen er allerede gtt i stykker.. Men bruker den forde.

En ring, en "hrhyde" (aner ikke hva det heter, men det er en ting for lage krone), ett sett med negler (til Malene), to sett med yevipper (ett til meg og ett til Malene), to par med eyeliner og spisser (ett til meg og ett til Miriam, m bare mte p hun en dag).

100-doller dorull til Kai Henning, solbrilleholder, iPhone-deksler til en konkurranse her p bloggen.

//Kommenter her

SPANIA - fredag 03.08.12 (bursdagen min!)

Skrevet av May Hilde @ 25.08.2012. 4 kommentarer

Jeg ble 16 r den fredagene! Fikk endelig pratet litt med Kai Henning fr jeg la meg nett til fredag! ♥
Jeg tok p litt mascara og strittet hret og flte meg med en gang mye mer ordentlig enn de tidligere dagene, da jeg har gtt rundt med saltvannshr og usminket.

Da jeg kom ned for spise frokost hadde mamma stekt en pakke ris vi hadde kjpt dagen fr. De hadde ogs funnet frem et stettglass med Cola og endonut (som jeg ble ndt til spise med kniv og gaffel - sjokoladen smeltet ganske fort).

Da vi hadde spist, kom vi oss til slutt ut av huset og ned til bussen.

Siden jeg enda var litt solbrent (hadde i hvertfall soleksem), gikk jeg med en hatt jeg hadde kjpt til 3 euro med hakestropp og greier.

I Spania er visst ungene fengsletp skolen;

Og mens vi ventet p bussen fra Torre del Mar til Malaga (for shoppe!) kjedet vi oss litt...

Oksene gr rundt i byen!

Slik fikser de busseter;

Og en del bilder fra bussturen (satt p bussen i en time, da m man jo finne p noe gjre);

Hva slags trr er det?

De hadde slike treningsapparater langs stranda og inni byen over alt!

Rett fr vi stoppet p bussstasjonen i Malaga, hadde vi kjrt forbi Primark og da visste vi med en gang hvor frste stopp kom til bli! Noen dager fr hadde Ida fortalt om Primark i London, en "IKEA" bare med klr istede for mbler.

"Off with the gloves girls, now things are getting serious!" Det tok ikke lang tid fylle opp en pose! Handlet for over 176 euro bare p Primark!

Da vi kom oss ut av handleparadis (!) kom vi forbi en Disney-butikk og mtte selvsagt inn se!

Fr vi dro for lse inn posene (kjpte en del, s vi leigte et skap p togstasjonen mens vi var rundt) og spise var jeg innom Superskunk i noen minutter. For dere som ikke vet hva Superskunk er, s er det en morobutikk, jeg drar alltid Malene med meg inn p slike butikker! De har alt fra spill til papirfugler som flyr rundt i taket - kjempemoro!
Mens vi var handlet la jeg bare hatten i veska, noe som kanskje ikke var det smarteste jeg kunne gjort...

Pizza!♥

Da maten var transportert fra tallerkenene til magene vre var det videre p tour bus!

Vi fikk plass helt framme p taket!

Bilder fra turen;

S var vi oppe p Festingen, der tok vi en del bilder!

Da vi var p busstur ned igjen til byen kjrte vi forbi Picasso!

Og vi kjrte ogs forbi et brudepar som var p vei til parken for ta bilder;

S fikk jeg min stort nskede drink!

Etter jeg hadde drukket opp drinken min, det er alltid like stress forklare at man vil ha en alkoholfri drink (!), lp vi til busstasjonen. Drinken var veldig god, bladene var litt sure, men ellers veldig god! Da vi kom hjem satt vi oppe en stund. De andre satt s p hva jeg hadde kjpt da jeg tok bilder til bloggen, de kommer etterhvert!

Med andre ord - en fantastisk bursdag!♥

SPANIA - torsdag 02.08.12

Skrevet av May Hilde @ 22.08.2012. 6 kommentarer

Torsdagen var marked-dag! Vi stod opp tidlig og tok bussen inn til Torre del Mar for f handlet en del. Og med tanke p at det var 40, tok det ikke lang tid fr vi fant ut hvor vi likte oss best - i skyggen! Tror vi var p markedet i rundt tre timer, og jeg prvde holde meg s lite i sola som mulig siden jeg allerede var solbrent... Men selv om det var varmt og sola skinte som bare det, klarte jeg f handlet litt!
I tillegg til f kjpt noen ting fikk jeg meg en tattoo, "K" for Kai Henning♥ Da de var ferdige fikk jeg beskjed om g med hodet p skakka, og jeg skal love dere at jeg ble sliten i nakken! Flte meg skikkelig rar nr jeg mtte snu hele meg for kunne se p klr o.l. p hyre siden.

Markedets begynnelse......

Vi kjpte oss litt forfriskninger - jeg tok en med jordbr, eller fresa som det heter p spansk. Syntes egentlig ikke det var s forferdelig godt, men mamma og Ingrid likte det da.

Noen som vil til shoe-heaven? Falt for to par sko p markedet som ble med meg hjem♥

S dagens innkjp ble;

Vi fant ut at vi ikke fikk plass i de koffertene vi hadde med, s vi kjpte en billig en p markedet - den holder s lenge den holder, hehe.

Disse skoene falt jeg bare rett ned i kjelleren for, se s nydelige de er da! Men da jeg prvde dem i 37 (som jeg vanligvis bruker i finsko) passet de ikke, og da de prvde finne en strrelse strre fant de bare 39 og det ble for stort. S fant jeg de under og ble nesten like forelsketi dem s kjpte dem. Men da jeg var p vei ut fra den boden jeg hadde kjpt skoen fra, kom sjefen i familen som eide den - jepp, ingen andre enn moren selv (regnet jeg med). Hun fant min strrelse i de skoene jeg aller helst ville ha, men den ene hlen manglet. Heldigvis hadde de noen ekstra, s jeg fikk dem litt billigere.

To iPhone-deksler, det hvite fikk Malin♥

Beskyttelse til iPoden min ^^,

Tattooen min♥ Som er borte n da, den skulle vare i 2-3 uker og det gjorde den. Her ser dere nesten hvor solbrent jeg var...

Leilighetene var sykt fine! Men gresset var helt rart - skarp, men p en myk mte. Det var utrolig godt ligge og sole seg p, det var mykt som en madrass!

Vi var badet i bassenget og tok noen tidsfordriv-bilder med Ingrid sitt undervannskamera!

S var det jo tilbake til Torre del Mar, denne gangen for spise "litt"

Jeg fant noe godteri jeg bare falt rett i bakken for, de varhelt syyyyktgode!

Nr jeg hadde ftt kjmpt meg en liten samling med godt jeg kunne hamstre p, tok vi et tog rundt i Torre del Mar for se litt hva som var i byen.

Det var en grei tur, men det ble litt mange ganger rundt hver rundkjring...
Da vi kom tilbake igjen var det rett p kinaen hvor Ida og Erik var ferdig spise akkurat da vi kom, det var de som freslo den restauranten - Hong Kong. Der delte pappa og jeg en ordentlig porsjon med mat, Ingrid og mamma mtte hjelpe oss spise opp!

Vruller m/salat

Etterfulgt av en hel del mat! Tre forskjellige typer med kjtt ( (tror det var kylling i karrisaus, innbakt svinekjtt og en ting til som jeg ikke husker)og stekt ris.

Og en ekkel is jeg glemte ta bilde av. Men det vari hvertfall nok mat for si det slikt! Og godt var det, kinamat er som regel det da - safe og godt!

SPANIA - dagens innkjp 01.08.12

Skrevet av May Hilde @ 19.08.2012. 4 kommentarer

Gelputer

N kan jeg endelig lade iPoden i vanlig stikkontakt eller i bilen!

Et spill til Kai Henning, vet ikke om det er bra, men hper jo han liker det.

Sko! Tror det var 10 euro for disse

Lommebok!

Topp fra Zara (tror jeg)

Veske til kun 4 euro!

SPANIA - onsdag 01.08.12

Skrevet av May Hilde @ 19.08.2012. 6 kommentarer

Jeg vknet med en tomatrd, sr kropp! Planen for denne dagen var ta bussen inn til Malaga for bade i badeland, men istede ble vi gende mer enn 1 mil i ca 38 grader og jeg skal love dere at det var varmt! Vi skulle frst ta turen til busstasjonen, det var jo et lite stykke bare det og vi fikk fort varmen i oss! Da vi kom til busstasjonen ble vi litt usikre om vi skulle dra til Malaga eller ikke, og ble tilslutt enige om helle dra til det badelandet som skulle ligge 1 km fra der vi bodde. Men selvsagt klarte vi g feil og ble ndt til g tilbake et stykke i varmen! Mamma, pappa, Ingrid og jeg ble sittende p en bar med noe kaldt og avkjlende, mens Ida og Erik gikk videre for se om de kunne finne ut om vi var p riktig vei n. Heldigvis var vi det, og gikk i underkant av 1 km til fr i s det lille badelandet. Jeg tror aldri jeg har vrt s glad for se et s lite badeland fr! Jeg kunne nesten ikke vente p hoppe uti vannet!

Se badelandet i bakgrunnen der, de bl trnene! Dere kan virkelig ikke forestille dere hvor glad jeg ble da jeg s de!

Vi brukte over to timer p finne badelandet, og heldigvis var det verdt det. Fikk prvd alle skliene!

Her renner Erik, Ingrid, Ida og jeg (fra venstre)

Mamma hadde aldri hrt eller satt Svampebob fr, men da fikk hre det - ble hun godt informert om hans liv i annanasen.

Her trodde jeg at jeg kjpte popcorm dekket med sjokolade, men istede fikk jeg varme smultringer dyppet i sjokolade. Og selv om jeg var varm nok som det var, var det helt sinn sykt gode! Har aldri smakt s gode smultringer fr! Det var helt vilt hvor gode de var!

Da vi flte oss ferdigbadetgikk vi over veien og spiste p Burger King.

Etter vi hadde ftt i oss en lite matbit tok vi (mamma, Ingrid og jeg) turen inn p senteret, legger ut et innlegg om det jeg kjpte senere. Vi rakk ikke beske flere enn 5 butikker, s fikk ikke kjpt s veldig mange ting den dagen. Men var herlig bare f handlet litt, utrolig hvordan humret stiger med en gang du fr handlet litt!
Vi tok bussen tilbake til Caleta de Vlez og mtte Ida, Erik og pappa p Eclipse.

Forrett: Skalldyrsuppe (suppen var god, men fant ut at jeg ikke er s veldig glad i skalldyr)

Hovedrett: Svinekjtt ogpommes frites (var ikke spesielt godt det heller, men helt ok)

Dessert: Is m/krem (helt ok, ikke spesielt god egentlig)

I Spania er det visst slik at nr kvittering er betalt fr du en liten drink, s da fikk vi hver vr.

SPANIA - tirsdag 31.07.12

Skrevet av May Hilde @ 10.08.2012. 3 kommentarer

Vi vknet til nydelig ferskt, varmt brd som Ida og Erik hadde handlet fr vi (i hvertfall jeg) stod opp. Det var et tyskt brd kjpt p den tyske butikken Aldi, som forresten har 5-6 meter lange rullebnd og det sier jeg uten overdrive!

Etter froskost kom huseieren og tok oss med p en "liten" guidet rundet rundt i byen vi kom til bo i den neste uken. Vi gikk langs strandene og ble sterkt anbefalt spise p Eclipse som har billige treretters dagensmenyer. Vi kom ogs til supermakedet SuperSol hvor vi kjpte litt mer avansertematprodukter som vi mtte br hjem de 8 kmene (i flge google maps, det er sikkert jeg som har skrevet noen adresser feil eller noe, synes selv det var mer som 2 km).
Den dagen fikk vi ogs nkkelen til bassenget s vi var der i 2 timer fr vi dro hjem laget noen Chicken Salsaer. Da vi var ferdig med dem dro vi ned p stranda og ble der noen timer fr pappa, mamma, Ingrid og jeg dro videre p littsightseeing for oss selv.

Gresset der nede var helt rart! Det var mykt, akkurat som et teppe liksom - sykt behagelig ligge sole seg p!

Stranda;

Jeg hadde soleksem i fjeset da vi reiste fra Norge s jeg l med hodet tildekket nr jeg solte meg...

Det var en fiskebt som slapp ut noen fiskerester (antok vi), s det kom en del mker xD

Sightseeing;

I Spania gr man visst rett fra spise cupcakes til trene, hehe var litt morsomt finne dem rett ved siden av hverandre!

P veien hjem s vi en Salamander krypende p en vegg

Vil minne dere pkonkurransensom pgr her p bloggen! Det blir nok en liten stund til jeg krer vinneren siden det er sommerferie, men bli med se om du vinner!

//Kommenter her

SPANIA - mandag 30.07.12 (avreise)

Skrevet av May Hilde @ 07.08.2012. 7 kommentarer

Da var kofferten pakket og vi kjrte hjemme fra i 11 tiden om jeg husker riktig. Kjreturen var helt grei egentlig, vi kjrte rett p ferja (vi fly fra Haugesund) s var heldigvis ikke mye venting.

Det m serist vre den minste flyplassen jeg har vrt p! Og siden det var en del mennesker der da vi kom var det ganske innestengt og varmt, men langt fra uutholdelig! Fikk kjpt noen Marianne-sukker s det gikk helt greit! Men da jeg kjpte dem tenkte jeg ikke over at jeg mtte ha plass til dem i kofferten, s jeg endte opp med tmme hele pakken oppi kofferten...

Siden vi reiser medpriorityvar vi noen av de frste passasjerene som fikk valgt plass p flyet. Pappa, Ingrid og jeg satt p rekke 28, jeg satt p sete B (veldig viktig informasjon!). Ida, Erik og mamma satt bak oss p rekke 29.

Rett fr vi skulle lette, har jo flyvertene en gjennomgang om sikkerheten og det der. Og som en trofast bloggermtte jeg jo ta bildet av dem, men da kom hun ene bort sa at jeg mtte slette bildene jeg hadde tatt. Pappa og jeg kom frem til at det mest sannsynlig hadde noe med deres trygghet gjre, men jeg vet egentlig ikke helt.
Heldigvis var det lov ta bilde ut vinduet og av oss, s her har dere noen flybilder fra turen bort til Spania!

Flyplassen i Malaga, Spania var en god del strre enn den i Huagesund! Det var jo et kjpesenter! Masse butikker og restauranter, men vi kom noks sent s det var bare Burger King og lignende som var pne da.
Da vi kom frem til leiligheten i Caleta de Vllez ble vi godt tatt imot av eieren! Han forklarte oss hvor vi kunne finne de nrmeste butikkene og litt diverse nyttig informasjon. Han hadde ogs kjpt litt vann til oss, i tilfelle vi ble trste fr butikken pnet dagen etter.

Var i Italia i sommer

Skrevet av May Hilde @ 14.12.2009. 0 kommentarer

Har liksom glemt det helt, men da jeg s p bildene mine fant jeg bildene fra Italia-turen. Det var kjempe gy!

Ble LITT mange bilder..

May Hilde

May Hilde, 20 r (96' modell). Det du kan komme til lese om her er hverdagen min, mat, skole, tips, antrekk og diverse andre ting som skjer i livet mitt. Du kan kontakte meg p milde96@hotmail.no

myTaste.no

Bilder / Blogg / Blondine Kjkken / Bker / Ferie / Film og TV / Gy / Hverdag / Hr, sminke og klr / Instagram / Interir / Jobb / Jul / Konfirmasjon og bryllup / Mat og drikke / Meg / Microsoft / Outfit / Russ / Shopping / Sitater / Skole / Sponsing / Sprsml / Venner /

September 2016 / Februar 2016 / November 2015 / September 2015 / August 2015 / Juli 2015 / Juni 2015 / Mai 2015 / April 2015 / Mars 2015 / Februar 2015 / Januar 2015 / Desember 2014 / November 2014 / Oktober 2014 /